Garantihantering

Hur du går tillväga om du får problem med bilen efter köpet

Kamux har hittills sålt över 240 000 bilar och de flesta kunderna är mycket nöjda. Dock händer det då och då att någon får problem med sin bil.

Bilarna vi säljer är bättre begagnade och kontrollerade, men man får inte glömma att de är begagnade och ibland kan problem dyka upp. Här kommer lite information om hur du bäst går till väga om detta händer dig.

Vänd dig i första hand till din säljare

Försök lösa problemet gemensamt med honom/henne. Se till att ha aktuell bild på mätarställningen och eventuella underlag från verkstad tillgängliga. Säljaren kan komma att be dig om en skriftlig anmälan beroende på omfattningen på ditt klagomål.

Om du och säljaren inte kommer överens

Säljaren har i de flesta fall diskuterat en lösning med vår eftermarknadsavdelning. Om du vill överklaga beslutet görs detta genom att skicka in din skriftliga överklagan till reklamation@kamux.se. Märk den med: "Överklagan beslut + Reg.nr.".

Reklamationsavdelningen behöver information om registreringsnummer, aktuellt miltal, vad du har för problem som inte löst sig tillfredsställande, samt dina kontaktuppgifter.

De kommer bekräfta mottagande av ditt meddelande och berätta ungefär hur lång handläggningstid de har. Kamux interna nämnd för överklagan kommer sedan syna ärendet ånyo.

På Kamux strävar vi alltid efter att kunderna ska bli nöjda med sitt köp. Vi är MRF-anslutna och följer alltid konsumentverkets samt MRFs garantiregler och även ARNs beslut i förekommande fall.

Om du får en bra lösning och en fin hantering på ett ärende uppskattar vi om du lämnar en Google-recension.